Vitajte na našich stránkach !
http://turistika.szm.sk/ktosme.html http://turistika.szm.sk/kontakty.html http://turistika.szm.sk/tury.html http://turistika.szm.sk/kam.html http://turistika.szm.sk/foto.html http://www.blueboard.cz/kniha_0.php?id=137656

Naše túry, alebo kde sme už boli ...

7.II.2009
Tradičný zimný výstup na Veľkú Knolu.

18.X.2008
Hurá! „Konečne máme aj my výlet“, kričali prímania a sekundania.
Sobota, ráno, krásne počasie. Stretko o deviatej na autobusovej stanici a mne sa nechce vstávať. V posteli je tak dobre..... Mamka : „ Šup, šup. Veď ideš na turistickú vychádzku – opekať“. Premohla som svoju lenivosť a šla. Škoda, že nás prišlo tak málo. Po krátkom zoznámení so staršími spolužiakmi, sme sa autobusom odviezli na Čingov. Myslela som že tam bude opekačka, pohráme sa a ideme domov. SKLAMANIE! „Vraj je krásne počasie, treba kondičku, ide sa na Tomášovský výhľad,“ zahlásila učiteľka. Myslela som, že nás vedie staršia pani, tak to bude prechádzka ( škoda, že len myslela ). Ona vždy : „No dievčatka, poďme, poďme. Už tam budeme, ešte trocha.“ Vo vytúženom cieli sme si povinne museli po ležiačky pozrieť zo skaly lúku, na ktorú sme neskôr dorazili. Na Tomášaku sme urobili niekoľko fotiek. Pozreli dieru pod skalou a cestou popod Tomášovský výhľad sa vrátili na Čingov. Tu bola naša vytúžená opekačka. Boleli ma trošku nohy.
Bol to však pekný výlet.

11.X.2008
Téryho chata (ľudovo nazývaná Terynka) je najvyššie položená celoročne otvorená horská chata vo Vysokých Tatrách. Leží pri Piatich Spišských plesách v Malej Studene doline, nad skalnou stenou, odkiaľ pomyselne stráži túto dolinu. Ako bolo počas výstupu k nej vám "porozprávame" čo nevidieť....

13.IX.2008
Výlet sa začal ranným vstávaním o 6:00. O 7.00 sme sa už „zgrupovali“ na železničnej stanici. Nasadli sme na rýchlik, ktorý nás odviezol do Popradu a tam sme prestúpili na električku do Starého Smokovca. Odtiaľ sme prešli na Hrebienok. Po dôkladnom preštudovaní mapy sme sa vydali na Zbojnícku chatu. Cestou sme stretli vysokohorských nosičov, ktorí mali ťažké náklady približne 120 kíl. Výstup nebol náročný. Po dlhom stúpaní sme sa dostali k Vareškovmu plesu, kde sme si poriadne oddýchli. Cestou k Dlhému plesu sme strašne vyhladli a tak sme sa ponáhľali na Zbojnícku chatu, kde sme si dali teplé jedlo ako napríklad cesnakovú, fazuľovú a gulášovú polievku a výborný čaj. Trochu sme pobudli na chate aby sme sa zohriali, no a potom sme sa vydali na cestu domov. V starom Smokovci na nás čakala električka, ktorá nás mala odviesť do Popradu. Na železničnej stanici v Poprade sa niekoľkým členom nášho klubu zapáčili eskalátory a tak sa vozili a vozili a všetci sa prizerali, čo to robia. Vozenie prestalo až vtedy, keď pani učiteľka Ruttkayová zahlásila: „no poďte deti, ide vlak“. Nastúpili sme na osobný vlak smer Košice. Skoro všetci sme vystupovali v Smižanoch. Len čo sme opustili vlak, pochytil nás náramný smiech , ktorý nás neopustil ani po desiatich minútach. Pani učiteľka a Filip Fľak pokračovali do stanice Spišská Nová Ves.

6. a 7.VI.2008
Napriek vrtkavému počasiu, ktoré nám nadelilo slnko, mraky, hmlu i dážď s krúpami, sa nám podarilo celú naplánovanú trasu túry úspešne zvládnuť. Vyrazili sme zo sedla Čertovica na chatu gen. M.R.Štefánika, kde sme sa občerstvili a pokračovali na najvyšší vrch Nízkych Tatier - Ďumbier. Cez Demänovské sedlo sme pokračovali na Chopok, kde nás tesne pred cieľom zastihla nepríjemná búrka a kvalitne sme premokli. V suchu a teple na Kamennej chate sme potom strávili príjemný večer. Ráno sme sa pustili cez sedlo Poľana do Demänovskej doliny k Vrbickému plesu.

5.IV.2008
Počasie nám síce neprialo, ale celú trasu túry sme nakoniec úspešne zvládli. Vyrazili sme zo Spišských Vlachov do Žehry, kde sme si prezreli Kostol sv. Ducha, zaradený do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Cez Dreveník a jeho skalné mesto sme prešli až ku Spišskému hradu a túru sme ukončili v Spišskom Podhradí.

15.III.2008
Príjemná oddychová prechádzka spojená s opekačkou na Košiarnom briežku.

12.I.2008
Prvá túra v novom roku viedla už tradične na Veľkú Knolu, odkiaľ sme zbehli do Novoveskej Huty. Počasie nám tentoraz až tak nevyšlo, bola hmla, sneh mokrý a v nižších polohách sem-tam spŕchlo. Zimná krajina napriek tomu nádherná.

24.XI.2007
Pohodovú prechádzku Slovenským rajom sme začali v Novoveskej Hute, odkiaľ sme vystúpili na Medvediu hlavu a Matku Božiu. Túru sme ukončili na Košiarnom briežku. Počasie vyšlo perfektne, celý čas bolo slnečno a na november dosť teplo.

13.X.2007
Silný vietor v Tatrách nás nakoniec z plánovanej trasy odradil, ale vynahradili sme si to pomerne náročnou túrou cez Sokoliu dolinu. Závojový vodopád, najvyšší v Slovenskom raji, zvládli cez ťažké úseky s vysokými rebríkmi aj naši primania. Na planine aj Kláštorisku fúkal nepríjemný ľadový vietor, opekačka sa tentoraz nekonala.

22.IX.2007
Ideálne počasie nás vylákalo do Vysokých Tatier. Zo Starého Smokovca sme vyšli na Hrebienok a odtiaľ sme sa po magistrále vybrali na Sliezsky dom, priamo pod najvyšším tatranským štítom. Pri Velickom plese sme si zaslúžene oddýchli a zbehli späť priamo do Starého Smokovca.

19.V.2007
V príjemnom májovom počasí sme vystúpili na Kráľovu hoľu. Pomerne náročnú túru sme začali v Šumiaci a po úspešnom výstupe na vrchol vo výške 1946 m n. m. sme pokračovali na Pusté pole.

28.IV.2007
Na otvorenie sezóny v Slovenskom raji sme si vybrali trochu náročnejšiu túru cez nádhernú roklinu Suchá Belá a pokračovali sme na staré známe Kláštorisko. Odtiaľ sme zostúpili pod Tomašovský výhľad a okolo Hornádu sme došli na Čingov.

14.IV.2007
Nenáročná prechádzka na Soviu skalu v Slovenskom raji. Vyrazili sme zo Sp.N.Vsi, prešli cez letisko a okolo Košiarneho Briežka sme vystúpili na Soviu skalu, z ktorej sme zbehli dolu na Čingov. Počasie nám naozaj prialo.

17.II.2007
Zimná rozprávka na Veľkej Knole. Zo sedla Grajnár sme vystúpili na Veľkú Knolu a popod Muráň sa prešli až do Novoveskej Huty. Počasie nám prialo, vystihli sme asi najkrajší februárový deň.

25.XI.2006
Posledná túra v roku 2006 smerovala na Geravy, cestou sme sa zastavili aj na Klauzoch.

7.X.2006
V príjemnom jesennom počasí sme si urobili oddychovú vychádzku na Lesnicu a cez Bikšovu lúku sme prešli na Košiarny briežok.

23.IX.2006
Konečne sme vyrazili aj do Vysokých Tatier ! Zo Štrbského plesa sme sa prešli Mlynickou dolinou k vodopádu Skok. Počasie vyšlo fantasticky.

9. a 10.VI.2006
Na druhý pokus sa nám podarilo uskutočniť výlet na chatu v Hnilčíku. Tentoraz sme sa na Veľkú Knolu nemuseli brodiť hlbokým snehom.

20.V.2006

Konečne nám počasie prialo. V Slovenskom raji sme sa z Čingova cez Bielopotockú dolinu a ústie Kyseľa vyštverali na Kláštorisko.

3.II.2006

Po zamrznutej hladine sme prešli Prielomom Hornádu. Ozajstná ľadová fantázia.

6.I.2006

Prvá túra v novom roku 2006 nás zaviedla na snehom zaviatu Veľkú Knolu. Trojkráľová prechádzka sa vydarila.

12.XI.2005

Tentoraz sme sa vybrali do okolia Poráča. Vystúpili sme na Vysoký vŕšok, prezreli jaskyňu Šarkania diera a túru sme zakončili v Poráčskej doline.

22.X.2005

Druhá túra v Slovenskom raji začala opäť na Čingove. Postupne sme zdolali Prielom Hornádu, Kláštorskú roklinu a Kláštorisko.

8.X.2005

Naša prvá tohoročná akcia smerovala do Slovenského raja. Trasa viedla z Čingova na Tomášovský výhľad, Bikšovu lúku a Košiarny briežok.